Търсене в сайта

Екскурзия, Румъния, Букурещ

11962 Публикувано: 20-09-2016 | от Genoveva Dancheva
Панорамна снимка от покрива на Двореца на Парламента

Лятото отмина а с него и забързаното ежедневие. Отново намирам малко свободно време, за да споделя няколко от пътешествията които осъществихме това лято. Със семейството ми имахме удоволствието да посетим няколко от най-популярните туристически градове на Румъния – Букурещ, Синая, Брашов и Бран. Тези четири града са включени в туристическата програма на много от туристическите агенции.

От много време имахме желание да направим екскурзия по този маршрут, но все не намирахме време. Е, това лято най-накрая я реализирахме. След като разучихме какво може да видим във всеки един от градовете, си организирахме самостоятелно тридневно пътуване. Първият ден от нашата екскурзия включваше, посещение на Букурещ с нощувка в него. Отправна точка ни беше град Добрич, по маршрут Варна – Шумен – Русе – Дунав мост – Букурещ.

Пътуването ни от Добрич до Букурещ продължи 4 часа. Тъй като тръгнахме рано сутринта, към 11:30 часа вече бяхме пред „Двореца на Парламента” в Букурещ. Бяхме виждали сградата на снимки и знаехме че е доста голяма, но на живо изглеждаше наистина грандиозно. Ние имахме предварително запазен час за посещение в 14:00 часа, но решихме да влезем и да попитаме дали може да иколим с група в 12:00 часа. Ако някой ден и Вие решите да посетите „Двореца на Парламента”, трябва да знаете, че посещенията в него се организират ако имате предварително резервиран час. Оставихме колата си пред сградата на парламента, на „Площада на Конституцията”, който представлява огромен обществен паркинг.

Двореца на Парламента в Букурещ

След като оставихме колата, се отправихме към главния вход. Той се намира откъм бул. „Națiunile Unite” в северната част на дворцовия комплекс. Ние бяхме направили резервация за стандартна обиколка, с посещение на обзорната тераса, плюс панорамна гледка от покрива на двореца. Цената на билета ни беше 45 леи, плюс допълнителни 35 леи, за да може да правим снимки. Изчакахме около 20 мин., за да излезе предната група и това дойде нашият ред. На входа събраха паспортите на всички посетители. Водачът на нашата група говореше на английски. Имаше вариант и с френско говорящ гид, но за нас това не беше вариант. Просто извадихме късмет че тази група беше с английско говорящ гид, в противен случай нищо нямаше да разберем. Много ни беше чудно, но се оказа че в Румъния има много френски туристи. Обиколката включва посещение на едва 5% от всички зали в „Двореца на парламента”. Гида ни обясни, че ако искаме да видим всички зали, ще са ни необходими повече от 5-6 дни. От вътре „Двореца на парламента” е не по-малко зрелищен. В него са вложени тонове камък, дърво и кристали за изработка на полюлейте. Само в една от залите полюлеят от кристали тежи цели 5 тона.

Залата за заседания на парламента, конференции и концерти. Кристалният й полюлей тежи 5 тона

Зала 13 Септември - главен вход на двореца.

Вътрешните стълби към 2 етаж

Една от най-красивите зали в "Двореца на Парламента" - Зала Юнирии

След като обиколихме залите, излязохме на обзорната тераса. Тя е била специално проектирана, за да може от нея бившият президент на Румъния – Николае Чаушеску, да приветства нацията. От терасата се открива красива гледка към „Площада на Конституцията” и централния бул. „Юнирии”.

Обзорната тераса. На заден план се вижда бул."Юнирии".

Последната част от нашето посещение, включваше панорамна гледка от покрива на двореца, на който се изкачихме със специален асансьор. В него имаше една дама, която седеше на едно малко столче и работата и беше само да натиска копчетата за етажите. Гледката от 12 етаж на сградата беше още по-красива. От там се виждаше целият Букурещ.

Покривът на "Двореца на Парламента".

След като завърши посещението ни в „Двореца на парламента” се запътихме към хотела, в който бяхме направили предварително резервация. Хотел ibis Palatul Parlamentului се намира точно до „Двореца на парламента”, на по-малко от 500 м. от главния му вход. Хотелът беше с 3-звезди, изглеждаше приятно, беше много чист и с нормални цени. Единственият минус беше паркингът, който се заплащаше по 2 леи на час. Настанихме се набързо и отново се отправихме към паркинга на „Площада на Конституцията”. Оставихме колата и от него пеша към Стария град, който се намира на около 10 мин. пеша. Стария град на Букурещ е странно, но интересно място. В него може да видите както много исторически паметници и сгради с красива старинна архитектура, така и много модерни магазини и заведения, построени измежду полуразрушени стари постройки.

Националния исторически музей на Румъния

Сградата на Националната банка на Румъния

Площада на Университета

На едно от малките площадчета във вътрешността на Стария град, се намира една от най-старите постройки в Букурещ. Това единственият останал кервансарай в Европа. Той предлага настаняване, а ресторантът му е много високо оценен от клиентите.

Площад "Св. Антон", Стария град на Букурещ

Входа на Гостилница Манук’с Инн - единствения действащ кервансарай в Европа.

Вътрешния двор на гостилница Манук’с Инн

След обиколката на Стария Букурещ се отправихме към паркинга за да вземем колата си. По пътя минахме по централния бул. „Юнирии”, който е осеян с красиви шадравани. Така завърши първият ден от нашето пътуване.